torsdag 4. februar 2010

Samling med IKT-entusiaster på Kongsberg

Tegn på den nye digitale tida. Jeg hadde ikke anledning til å være til stede på IKT-konferansen på Kongsberg i går, men hva gjør vel det? LiveBloggen til Eva 2.0 gir meg så mye informasjon at det nesten føles som jeg har vært der. Så bra funker det at jeg kunne delta i erfaringsdeling med deltakerne etter konferansen.

Noterer flere spennende innspill om hvordan vi lærer, organisering av læringsarbeidet - trenger vi klasserom? Tydeligvis en god miks av mer visjonære perspektiver og konkrete tips for læreren.

Selv skal jeg følge opp med å lese Rune Krumsvik . "Å være digital i alle fag". Særlig kap 12 "Ein ny digital didaktikk" tror jeg det kan være mye å hente for en som er opptatt av å kople pedagogisk bruk av IKT og mer læringsstøttende vurdering.

2 kommentarer:

  1. Så flott at du er i farta med blogging igjen, (jeg får dårlig samvittighet). Bruker "all" tid nå på å avslutte en jobb og begynne i ny jobb. Ser fram til forandring! Interessant tema om digitale ferdigheter i alle fag. Har muligens noe å bidra med der. Ta gjerne en tur innom på en kaffe. Er nok lettest å treffe etter 1. april. Klem. HIlsen Jan Sverre

    SvarSlett
  2. Sluttar meg til forrige kommentar! Bra innlegg - fint du er synleg og bidrar med "kunnskaping" på nettet.

    SvarSlett